Summary
Ondanks de rustige zomermaanden toch weer een overzicht van te verwachten titels.
De vakantie komt eraan met meestal tijd om wat meer te lezen. Des te gekker eigenlijk dat er in de zomermaanden altijd maar weinig nieuwe boeken verschijnen. Deze keer een overzicht van mijn leesactiviteiten in juni en wat eraan komt, maar dan meteen maar voor juli én augustus.
En natuurlijk ook weer wat ik aan het lezen ben en zeker wil gaan lezen in mijn zomervakantie.
Ik las in juni een "oudje" dat al heel lang op mijn lijstje stond, namelijk Pretty Boy van Ingrid Oonincx. Ook las ik een langverwacht boek: Echo van Thomas Olde Heuvelt.
Het science fiction-achtige Donkere nacht las ik voor Vrouwenthrillers en Dolores Poppedijn was natuurlijk het Spannende Boeken Weken geschenk. Ik kocht hiervoor De wolven van Daniel Cole, en ligt bovenop mijn stapeltje om te lezen in mijn vakantie.
Ik las Orangeboy, het boek met de intrigerende titel en cover, voor Hebban. Binnenkort verschijnt daar de recensie. Kasper wordt een kip is een ware hype en moest ik wel lezen om bij te blijven. De buurheks en het lied van de natuur van Wendy Noordzij heb ik gelezen voor de SelfSpot rubriek.
Luchtpiraten is weer zo'n boek waar ik door alleen al de cover en de beschrijving enorm werd aangetrokken. Daar moet ik echt eens mee stoppen, want ook dit boek maakte mijn hoge verwachtingen niet helemaal waar.
Terwijl we wachten op het derde deel in de Voorlopers serie kunnen we alvast genieten van een novelle van de hand van Mirjam Hildebrand: Gruwelijk spel. De schaduwmarkt werd geïntroduceerd in Vrouwe middernacht, het eerste deel in De duistere machten trilogie van Cassandra Clare. Het laatste deel, Koningin van lucht en duisternis, verscheen afgelopen april en ligt al op de stapel. De genadigen is een debuut en een eerste deel, klinkt veelbelovend. Het koninkrijk van Jess Rothenberg is geen debuut, maar klinkt wel ook veelbelovend.
Karin Slaughter en Lee Child hebben hun krachten gebundeld en hun hoofdpersonen een eigen verhaal gegeven. Jammer dat Schoon goud een kort verhaal is. Dan, anderhalf jaar na het verschijnen van Het meesterwerk, komt Geir Tangen met zijn opvolger. Ook in Hartenbreker is de hoofdrol weggelegd voor de uitgebluste journalist Viljar Ravn Gudmundsson. Interessant lijkt me Goede zoon, een thriller van een Zuid Koreaanse vrouwelijke auteur: You-Jeong Jeong. De ketting is al veelvuldig voorbij gekomen op social media en zou een "hitsensatie" zijn. Dat horen we vaker, ik ben benieuwd. Dan verschijnt in augustus nog De escaperoom van Megan Goldin. Gewoon elk boek over een escaperoom klinkt interessant, omdat escape rooms dat nou eenmaal zijn!
Op dit moment lees ik Laatste weduwe van Karin Slaughter. Daarna start ik direct in De eindeling voor Kinderboeken en Nashville voor Vrouwenthrillers. Ik heb op het moment een beetje last van een leesdipje, dus gaat het minder snel en loop ik wat achter. Blijkbaar komt bij mij zo'n dip elk jaar een keer voorbij, dus ik ga er vanuit dat het ook wel weer zal verdwijnen. In ieder geval de maand juli nog werken en dan lekker genieten van een welverdiende vakantie. Voor mij en iedereen hoop ik dat het weer zich ook dan nog een beetje goed houdt. Veel leesplezier iedereen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten