Summary
Overzicht van 2019
Alweer een jaar voorbij en weer veel gelezen. Aan de ene kant altijd leuk om weer lijstjes te maken, aan de andere kant ook altijd lastig. Het is een hele klus om het allemaal op een rijtje te zetten, laat staan om te kiezen welke boeken nu echt de allerbesten waren die zijn gelezen het afgelopen jaar.
Toch waag ik, zoals ieder jaar, een poging. In deze post een overzicht van mijn leesactiviteiten het afgelopen jaar en mijn favorieten van 2019.
Mijn Challenges op Hebban en Goodreads stonden ook voor 2019 weer op 100 boeken. Ik las er 108 het afgelopen jaar, volgens Hebban 106 en volgens Goodreads 105. Regelmatig lees ik ook boeken die zijn uitgegeven in eigen beheer voor de SelfSpot rubriek op Nienkes kinderboekenblog en deze titels zijn niet altijd terug te vinden op bovengenoemde sites. Gemiddeld goed voor ongeveer 27.169 bladzijdes. Volgens mijn eigen overzicht las ik:
- 33 thrillers (novelles meegerekend)
- 44 Young Adult boeken
- 16 jeugdboeken
- 3 romans
- 12 kinderboeken voor de SelfSpot
Afgelopen jaar deed ik mee aan de leesclub bij Hebban over Het boek van de vergeten artiesten van Vera Buck en was ik coƶrdinator voor de leesclubs met Meisje van me van Ilse Ruijters en Familiegeluk van Barbara Sevenstern, beiden bij Vrouwenthrillers. Ik schreef 10 recensies voor Hebban, 15 voor Vrouwenthrillers, 10 voor Kinderboeken en 10 voor de SelfSpot rubriek.
Ik heb mijn favoriete boeken gekozen die ik heb gelezen dit jaar, daar zit bijvoorbeeld niet Het instituut bij van Stephen King of De spiegelkoning van Bronja Hoffschlag. Dit zijn boeken waar ik nog niet aan toe ben gekomen, maar die wel zomaar in mijn top 3 terecht zouden kunnen komen.
Toppers waren voor mij:
Ik heb mijn favoriete boeken gekozen die ik heb gelezen dit jaar, daar zit bijvoorbeeld niet Het instituut bij van Stephen King of De spiegelkoning van Bronja Hoffschlag. Dit zijn boeken waar ik nog niet aan toe ben gekomen, maar die wel zomaar in mijn top 3 terecht zouden kunnen komen.
Toppers waren voor mij:
Thrillers
Laatste weduwe van Karin Slaughter
Echo van Thomas Olde Heuvelt
Hars van Ane Riel
De zilverweg van Stina Jackson
en
Het vijfde meisje van J.D. Barker.
De beste YA kiezen die ik heb gelezen was lastiger, omdat het er zoveel waren. Toch heb ik er 5 uit weten te filteren:
H@ck van Mirjam Mous
Al die mooie vreemden van Elizabeth Klehfoth
Drama Queen van Derk Visser
Clownsnacht van Daniƫlle Bakhuis
en
Aartsrivaal van Marissa Meyer
Goede jeugdboeken heb ik ook gelezen, vooral natuurlijk dankzij Kinderboeken:
De geheimen van Winterhuis Hotel van Ben Guterson
Clara, het krantenmeisje van Pieter Feller en Tiny Fisscher
Een brief met vlechtjes van Christian Antonini
Haaientanden van Anna Woltz
en
De ontdekkingsreiziger van Katherine Rundell
En dit is hem dan, mijn top 3 verdeeld over mijn gelezen thrillers, YA en kinder/jeugdboeken.
De tellers voor de Challenge staan weer op 100 boeken voor 2020. Ik wens iedereen een gezond 2020 met natuurlijk weer veel leesplezier.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten