meta content='De boekenfabriek: Mijn persoonlijke website met recensies en overzichten van spannende en fantasievolle boeken voor jeugd, YA en volwassenen' name='description'/ meta content='recensies, boeken, boekenrecensies' name='keywords'/ meta content='Anneke van Ieperen' name='Author'/> meta content='boekenfabriek@gmail.com' name='Email'/ meta content='all' name='robots'/ meta content='Netherlands' name='country'/ De boekenfabriek: Blogtour recensie Volhouden, alles komt goed - Bart de Wolf

dinsdag 23 november 2021

Blogtour recensie Volhouden, alles komt goed - Bart de Wolf

Summary Volhouden, alles komt is een interessante en spannende sc-fi novelle.

Recensie geschreven door De boekenfabriek over Volhouden, alles komt goed van Bart de Wolf voor de blogtour georganiseerd door uitgever Hamley Books
Bart de Wolf

Volhouden, alles komt goed

22 blz.
ISBN: 9789464208788
2021 © Books & Butterflies
29/10/2021

'De zonsverduistering duurde slechts enkele seconden, maar gooide het hoopvolle beeld van deze groenblauwe planeet in een oogwenk bij het brandhout.'

Bart de Wolf schrijft al sinds 2015 verhalen over monsters en andere griezels. Zijn verhalen en gedichten zijn al in meerdere tijdschriften gepubliceerd. In 2018 won hij de Harland Awards Debuutprijs met het verhaal Een nieuwe route wordt berekend. Naast schrijver is de Wolf ook dierenarts met een eigen praktijk. Volhouden, alles komt goed is een kortverhaal in het sci-fi genre.

Op zoek naar leefbare planeten ondervindt de ruimtecapsule van Elo en Noa behoorlijk wat tegenslag. Uiteindelijk storten ze neer op een planeet waar acht jaar geleden al een baken is uitgezet door een andere bemande capsule. Deze plek lijkt echter niet echt veilig te zijn, Elo wordt geplaagd door zonsverduisteringen, aardbevingen en explosies. Het lijkt hem beter om zo snel mogelijk weer te vertrekken, maar dan moet hij wel eerst de ruimtecapsule zien te repareren. En de tijd begint te dringen..

Bart de Wolf, Books & Butterflies
Books & Butterflies is een e-book only imprint van uitgeverij Hamley Books. Het is fijn om te zien dat er hier ook ruimte is voor het sciencefiction genre. Hoewel Volhouden, alles komt goed een begin en een einde kent, is het een erg kort verhaal. Het is omgeven met een zweem mysterie en dat is één van de charmes, maar wat meer woorden had het verhaal geen kwaad gedaan. Voor lezers die niet erg bekend zijn met dit genre zijn sommige termen wellicht wat nietszeggend. De auteur heeft een vlotte schrijfstijl, hoewel hij soms wat vreemde vergelijkingen gebruikt. ‘Mijn beide benen zwegen daarentegen als vermoord’ roept een wat vreemde associatie op.

Het is Bart de Wolf wel gelukt om in een beperkt aantal bladzijden spanning op te roepen dat uitloopt in een origineel en interessant slot. Wat er nu precies aan de hand is of is gebeurd blijft een beetje in het midden waardoor je als lezer daar nog even over kunt speculeren nadat het verhaal uit is.

Volhouden, alles komt goed is een leuke kennismaking met een voor mij nog onbekende auteur, een interessant en spannend verhaal dat zeker smaakt naar meer.

Mijn recensie maakt deel uit van de blogtour rond het boek, georganiseerd door Books & Butterflies.

deelnemende blogs voor Volhouden, alles komt geschreven door Bart de Wolf en georganiseerd door Books & Butterflies