meta content='De boekenfabriek: Mijn persoonlijke website met recensies en overzichten van spannende en fantasievolle boeken voor jeugd, YA en volwassenen' name='description'/ meta content='recensies, boeken, boekenrecensies' name='keywords'/ meta content='Anneke van Ieperen' name='Author'/> meta content='boekenfabriek@gmail.com' name='Email'/ meta content='all' name='robots'/ meta content='Netherlands' name='country'/ De boekenfabriek: Recensie Alles wat je maar wenst - Sandra J. Paul

woensdag 4 januari 2023

Recensie Alles wat je maar wenst - Sandra J. Paul

Summary Ik las de fantasy novelle Alles wat je maar wenst van Sandra J. Paul.

Recensie geschreven door Anneke van De boekenfabriek over Alles wat je maar wenst van Sandra J. Paul, uitgegeven bij Hamley Books

Sandra J. Paul

Alles wat je maar wenst

172 blz.
ISBN: 9789464208429
28/10/2022
Jeugd fantasy

Sandra J. Paul, Sandra Vets, Joanne carlton

Sandra J. Paul is letterlijk en figuurlijk een duizendpoot. In 2018 richtte ze samen met haar partner Cathy uitgeverij Hamley Books op. Naast uitgever is ze auteur van uiteenlopende boeken. Ze schrijft in elk genre en ook nog eens voor elke leeftijd. Ook schrijft ze in het Engels én heeft ze zich op vertaalwerk gestort. Alles wat je maar wenst is een fantasyverhaal voor kinderen vanaf ongeveer 10 jaar. Aan elk boek dat wordt uitgegeven wordt veel aandacht besteed waardoor de liefde en passie voor het vak er iedere keer weer van afspat. Ondanks dat ik Alles wat je maar wenst heb gelezen als e-book doet dit hier niets aan af.

De dertienjarige Simon heeft de laatste tijd hele akelige dromen. Hij schrijft dit toe aan de problemen thuis die een ernstig ziek broertje nou eenmaal met zich meebrengen. Noa is allergisch voor zowat alles waardoor hij vaak ziek is en nauwelijks een normaal leven kan leiden. Simon houdt van zijn broer en heeft er alles voor over om hem weer beter te zien. Deze wens kan wel eens in vervulling gaan, maar elke wens heeft een prijs..

Simon en zijn broertje wonen in Kraaidorp, een dorp waar magie niet onbekend is. De nachtmerries van Simon vormen een soort wegwijzer in het verloop van Noahs ziekte. Waarom is hij ziek en hoe komt het dat artsen maar niet kunnen vinden hoe ze hem moeten behandelen? De vraag is of Simon het verloop van de ziekte wél kan beïnvloeden, maar daarvoor zal hij heel dapper moeten zijn. En de opoffering is enorm. Het verhaal start met een gewoon gezin dat door de ziekte van Noah in zwaar weer is beland. Ieder gezinslid, ook Noah zelf, probeert zo goed mogelijk met de situatie om te gaan. Wanneer de behandelopties echter op zijn en het alleen nog maar slechter kan gaan met Noah begint het verhaal te veranderen. Magie doet haar intrede in de vorm van een fee, een duistere magiër en het uitspreken en vervullen van wensen.

Ondanks het feit dat Alles wat je maar wenst een magisch verhaal is, is de boodschap duidelijk. Een ernstig of zelfs ongeneeslijk ziek kind trekt een enorme wissel op het hele gezin. De impact op het niet-zieke kind is erg groot en dat gevoel heeft de auteur goed weten te vangen.

Alles wat je maar wenst is een spannend en magische novelle waarin moed, liefde en opffering de boventoon voeren.

Ik dank uitgeverij Hamley Books voor het beschikbaar stellen van een leesexemplaar van het boek.

foto auteur © website uitgeverij